joi, 10 decembrie 2009

Proiectie Lilja 4-ever


Salut! Sunt Andreea din Timişoara si am sa va povestesc în cele ce urmează paşii maricei pe care i'am făcut cu one world film clubs.
Am tot spus ca îmi voi lua inima în dinţi si voi scrie pe blog, asa ca, zis si făcut!
Scriu cu o intarziere de aproximativ doua saptamani după proiectia filmului Lilja 4-ever, care a avut un real succes in Timisoara.
Dar sa incepem cu inceputul, nu? Prima mea proiectia din acest proiect a fost Decreteii, de Florin Iepan, un banatean de'al nostru. Pot sa spun ca fiind la inceput, mi'a fost un pic greu cu promovarea evenimentului, asa ca am avut parte de un numar mic de "degustatori" de filme bune.
Dar repetitia e mama invataturii, asa ca lucrand si la alte proiecte in paralel, am apucat sa "fur" meseria promovarii, incercand sa aduc cat mai multa lume la acest eveniment cultural cu o importanta deosebita, dupa parerea mea.
Asa ca la proiectia filmului Lilja 4-ever m'am bucurat de o prezenta enorma, 60 de persoane intr'o sala de 7/7 m, va dati seama stateam destul de inghesuiti, de fapt ca sardelele. Si acum probabil ca voi va intrebati "ce sala de clase are asa putin spatiu?". Ei bine, intuiti bine, pentru ca proiectiile nu le tin in liceul meu, ci intr'o cafenea foarte draguta, numita Loc Lejer Scart(sunetul care imita zgomotul produs de niste usi vechi) deschisa de niste actori si mobilata in stilul anilor 60, suprarealismul plutind in aer. Peretii sunt sustinuti de niste adevarti stalpi de arta- afise, tablouri, umbrele deschise, pancarde vechi din cfr, toate acestea indulcite de muzica buna.
Am fost foarte incantata si real implinita cand vedeam cum elevii ies din sala de proiectie si spun ca au fost de'a dreptul uimiti de film. am avut parte si de scene comice, o tipa a cazut de pe scaun, dupa cum v'am spus ne inghesuiam destul de tare, iar o doamna profesoara de informatica de la un liceu renumit din oras, a venit la proiectie insotita de sotul ei, iar dupa terminarea filmului, a venit la mine si mi'a spus ca doreste sa nu se duca acasa impreuna cu sotul ei, ci sa doarma la sora ei, asa mult a impresionat'o. Ma bucur enorm cand vad ca filmele pe care le proiectam au un impact mare aspura participantilor la eveniment.
Daca nu ati vazut filmul, va recomand sa il vedeti, iar daca va place ideea proiectului, puteti sa ne scrieti, ca sa deschidem un club de film si in liceul vostru.

* imi cer scuze de calitatea pozei, dar este facuta pe manual, pe un timp de expunere foarte mare si diafragma minima si de aceea este miscata. promit ca data viitoare voi posta o poza mai reusita.


Andreea.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu