marți, 2 iunie 2009

Proiectie "Decreteii" la Colegiul "Costache Negruzzi" din Iasi


Vineri dimineata. Vremea imprevizibila. Starea de spirit a oamenilor la fel: la secretariat, directorii, profesorii. O fi de bun augur oare? Oricum nu prea credem in noroc, asa ca hotaram sa ne focalizam pe a pregati echipamentele electronice pentru proiectie in Amfiteatru, o sala de vreo 250 de locuri, cu acustica su-per-ba.
Aveam niste emotii ingrozitoare. Cu o zi inainte primisem victoriosi filmul, mergea complet pe laptop, acum ramaneau celelalte detalii. Dupa un maraton prin scoala, am reușit sa dam de cablul buclucas cu Jack prizonier si de microfoane, nu de alta dar aveam si invitat important. Toate bune si frumoase pana cand ne dam seama de faptul ca doua boxe din sistemul central au membrana sparta. Si de aici incepe adevarata distractie :))


O sa va scutesc de detaliile tehnice, e greu si pentru mine sa-mi amintesc de cate ori am deranjat orele sa mai recuperam ba combina, ba home cinema-ul, ba telecomanda, ba alte boxe și nici de cate ori le-am tot schimbat intre ele incercand sa ne dam seama care e cel mai puternic. Ideea e ca la un moment dat (cu vreo 20 de minute inainte de timpul programat), cand eram noi fericiti ca gasisem “potiunea magica” (un fel de struțo camila intre 3 sisteme de sunet), ne-am dat sama cu stupoare ca dvd player-ul home cinema-ului nu se vede tot filmul... urmarea probabil v-o inchipuiti: 3 baieti incurajandu-se sa se miste mai repede, subsemnata indemnandu-i sa se linisteasca, fetele pe afara primind invitatii. Am reusit, surprinzator, sa aranjam si rearanjam totul as it should have been in timp record astfel incat lumea sa vada filmul in cele mai bune conditii. Si, surprinzator, chiar au fost bune. Sunet ok, filmul complet. Ne-am impartit strategic prin sala, venisera peste 170 de oameni. Vroiam pareri la cald, live, altele decat cele de pe formulare, care la urma urmei erau un fel de rezumat.Vroiam pareri despre film, despre cum percepe lumea evenimentele.


Am avut si dezbatere, l-am invitat pe domnul Laurentiu Soitu, sociolog si fost membru CNA, dar mai ales fost negruzzist. Cum sala era putin amorțita (cu cateva mici exceptii) , invitatul a facut o mini-introducere in ceea ce a insemnat comunismul si decretul 770. S-au atins teme sensibile de ordin moral, religios si destul de mult si cultural care chiar au dat nastere la controverse. Durata dezbaterii (60 de min) si faptul ca pana la final au ramas 73 de oameni pe noi ne-a bucurat mult. Spunem noi ca asta arata ca pentru prima proiectie chiar am facut o treaba buna si multe din alegeri s-au dovedit a fi inspirate si fericite (inclusiv cu sunetul).

Anca Haraga, Colegiul "Costache Negruzzi" Iasi

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu